Eesti tutvustamine välismaailmale on pidevalt kestev protsess. Kasutades selleks ühiselt kokku lepitud põhimõtteid, sõnumeid ning visuaale, on meie tegevus kuluefektiivsem ning selle mõju suurem. Tänu kokkulepitud kujunduskeelele ja ettevalmistatud vahenditele ei pea igale üritusele ja kampaaniale nullist eraldi kujundust looma, vaid tugev vundament on juba olemas.
Meie riigi selge ja positiivne kuvand toob kasu meile kõigile. See aitab edukamalt müüa Eesti tooteid ja teenuseid, tuua siia rohkem turiste, üliõpilasi ning talente. Kuvand mõjutab lisaks majandusele ka riigi olulisust maailmas ehk aitab tagada meie julgeolekut.
2017. aasta alguses tutvustas EIS avalikkusele uuendatud Eesti tutvustamise põhimõtteid, esitluspõhju, graafikat, pildipanka ning unikaalset kirjatüüpi Aino. 2018. aastal jätkus nende rakendamine ning edasiarendus. Oluline muudatus oli juhiste ja materjalide liitmine ühtseks teenuskeskkonnaks (brand.estonia.ee) ning selle kasutajakogemuse parandamine. Nüüd on kõigil huvilistel senisest veelgi lihtsam Eesti tutvustamiseks vajalikke sõnumeid, fotosid ning esitlusi leida ja kasutada. Eri osapoolte koostöö tulemusel lisandus tööriistakasti 557 uut materjali.
Lisaks mitmete välisriikide huvile meie kogemuse vastu, tunnustati Eesti brändi ka Londonis toimunud maailma juhtival asukohaturunduse konverentsil City Nation Place Global “Best Use of Design” auhinnaga.