Digitaalsete lahenduste disainisüsteem
Alates 2017. aastast on meie ühtset visuaalset keelt kasutatud üle 25 veebilehe loomisel. Kuigi ka veebis kehtivad brändi üldised sisu- ja kujunduspõhimõtted, nägime vajadust eraldi juhendi järele, mis aitaks muuta veebikujundused ühtsemaks ning nende loomise kuluefektiivsemaks. Kutsusime selleks appi ühe Eesti parima kasutajaliidese disaineri Stefan Hiienurme. Ta kaardistas seni valminud veebilehtede parimad näited ning koostas nende põhjal põhimõtete, kujunduslahenduste ja -komponentide kogumi, mis aitab luua Eesti brändi visuaalsele keelel vastavaid veebilahendusi. Disainisüsteem on loodud Figma keskkonnas: tegu on ühiskasutatava disainitööriistaga, mis võimaldab hõlpsalt eri projekte hallata ja süsteemi jooksvalt täiendada. 2020. aastal ootame digitaalsete lahenduste disainisüsteemi laiemat kasutuselevõttu, mis toob endaga kaasa olulise rahalise ja ajalise ressursi kokkuhoiu.
Riigiturundamise töögrupp
Eesti tutvustamise vahendeid rakendatakse laialdaselt nii EISi kui paljude teiste asutuste, organisatsioonide ja ettevõtete töös. Küll aga oleme näinud avalikus sektoris vajadust koordineerituma koostöö, infovahetuse, tegevuste planeerimise, ressursside jagamise ning tulemuste mõõtmise järele.
Kohtusime suvel Soome Välisministeeriumi avaliku diplomaatia osakonna ning Finland Promotion Boardi juhi Laura Kamrasega. Ta jagas oma kogemusi eri osapoolte kaasamisel ja ühiste otsuste langetamisel.
Novembris kutsus Eesti brändi tiim kokku riigiturunduse töögrupi, kuhu kuulusid EISi erinevad üksused, Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium, Kultuuriministeerium, Maaeluministeerium, Siseministeerium, Haridus- ja Teadusministeerium, SA Archimedes, Eesti Teadusagentuur, Innove, Eesti Instituut ning Tallinna ja Tartu linn. Lepiti kokku üldistes eesmärkides ja koostööpõhimõtetes. Edaspidi on plaanis kohtuda vähemalt neli korda aastas, lisaks loodi omavahelise info kiiremaks vahetamiseks uued suhtluskanalid ja kontaktide andmebaas.
Kasutustingimuste uuendamine
Struktureerisime ümber ja täpsustasime meie veebilehel leiduvate erinevate materjalide kasutustingimusi. Tuletame meelde, et tööriistakasti (brand.estonia.ee/toolbox) materjalid on mõeldud peamiselt Eesti tutvustamiseks väliskülalistele või -partneritele mittekommertslikul eesmärgil.
Üks oluline täpsustus puudutab Eesti brändi kasutamist avalikus sektoris uue visuaalse identiteedi või mahuka loovlahenduse (nt üritused, kampaaniad) loomisel või hanke läbiviimisel, kus nõutakse Eesti brändi rakendamist. Sellisel juhul tuleb ühendust võtta Eesti brändi tiimiga ([email protected]), et kasutamise tingimused ja võimalused täpsemalt läbi rääkida.
Veebikeskkondade kasutus ja uued töövahendid
Teenuse arendamiseks küsisime aasta jooksul kahel korral ka kasutajatelt tagasisidet, et hinnata nende rahulolu. Kasutajate keskmine hinnang meie teenusele oli 2019. aastal kümnepalli skaalal 8,4.
Lisandus neli uut sõnamärki, mis tutvustavad kindlaid sektoreid:
organic estonia
design estonia
electronics estonia
settle estonia
Valmis said Eesti tööstust, elektroonikatööstust ning Eesti eksporti tutvustavad videod. Fotovalik täienes piltidega tehnoloogia, e-Eesti, hariduse, andmekäitluse, konverentside ning looduse teemadel.
Uue formaadina tegime neli heliklippi, mida saab kasutada Eestit tutvustavate videote helitaustana või kõllina.
Eelmisel aastal sai valmis ka Eestit kui turismisihtkohta tutvustav esitlus. E-Eestit ja meie ärikeskkonda tutvustavad esitlused on aga nüüd peale inglise keele kättesaadavad veel viies keeles. Lisaks loodi esitlused, mis annavad ülevaate valdkondlikest sõnumitest: miks luua kaubandussuhteid Eestiga, miks investeerida Eestisse, miks külastada Eestit. Uuendatud on ka esitluse põhi, millest on nüüd saadaval eraldi versioon tavakasutajale ning edasijõudnutele.
Lisaks valmisid uued maakaartide ja andmesaatkonna illustratsioonid ning 24 uut ikooni.
Printmaterjalide hulka lisasime seinafotod ning uuendasime juba olemasolevaid materjale.
Panime kirja soovitused trükiste puhul kasutatava paberi kohta. Kohatäite tekstide jaoks lõime Eesti ipsumi generaatori, et ka need oleksid Eestist inspireeritud. Eesti brändi värvidele andsime eestikeelsed nimed, see teeb nendele viitamise lihtsamaks.
Olulisemad sündmused ja kampaaniad
Avati uuenenud e-Eesti Esitluskeskus, mille eesmärgiks on tutvustada ja selgitada meie e-riigi edulugu globaalsetele poliitikakujundajatele, ettevõtete juhtidele, investoritele ja rahvusvahelisele meediale, et pakkuda neile inspiratsiooni ning luua sidemeid juhtivate Eesti IT teenusepakkujatega.
Eesti Rahvusvahelisel majal sai täis esimene aasta, mil nad on pakkunud teenuseid välismaalastest tippspetsialistidele ning nende kaaslastele.
Telesaade „This is America & the World“ külastas 2019. aasta suvel Eestit, et võtta üles neljaosaline Eestit tutvustav saade „Estonia Today“. Läbivalt kõlavad selles meie põhisõnumid: digitaalne ühiskond, puhas loodus ja isemõtlevad inimesed. Üks saate osadest oli täies mahus pühendatud intervjuule Eesti Vabariigi Presidendi Kersti Kaljulaidiga.
07.06.2019 New Yorgis toimunud ÜRO julgeolekunõukogu mittealaliste liikmete valimistel sai Eesti mandaadi aastateks 2020–2021. Kandideerimiskampaania avati pidulikult 2017. aasta suvel New Yorgi Eesti Majas Vabariigi Presidendi Kersti Kaljulaidi poolt. Kampaania visuaalse keele töötas välja Jan Tomson Eesti Disainimeeskonnast koostöös Välisministeeriumi kampaaniatiimiga, lähtudes värskelt loodud Eesti brändi juhistest ning materjalidest.
Eestit tutvustavaid materjale ja rakendusi kasutati rohkem kui 220 erineval üritusel üle maailma ja vähemalt 36 eri riigis. Sealhulgas 36 messi ning 22 e-residentsuse sünnipäevaüritust.
Jätkus ka turismikampaania #estonianway ning toimus värbamiskampaania Career Hunt.
Tagasiside ja tunnustus
Erinevad Eestit tutvustavad töövahendid ja kampaaniad võitsid eelmisel aastal kokku 9 auhinda.