2020. aasta oli pandeemia tõttu kõigile ootamatu. Eesti tutuvustamine muutus nii sisuliselt kui formaatide poolest ning mitmed tegevused liikusid füüsilisest ruumist veebipõhiseks. Olemasolevad Eesti tutvustamise tööriistad – sõnumid ja visuaalsed lahendused – aitasid muutusi sujuvamalt ellu viia. Aasta andis ka kinnitust, et digitaalne ühiskond on Eesti tugevus, mis võimaldab kiiret kohanemist uute olukordadega.
Eesti brändi olulisemad projektid 2020. aastal olid brand.estonia.ee veebilehe ja juurdekuuluva toolboxi uuendamine kasutajamugavuse parandamiseks ning Figma sotsiaalmeedia tööriista loomine. Jätkasime ka riigi turundamise töögrupiga, kus oli fookuses sotsiaalmeedia kanalite kasutamine Eesti tutvustamiseks läbi erinevate teemade.
Uuendatud veebileht ja toolbox
Brand.estonia.ee veebileht on kasutusel olnud alates 2017. aastast. Igal aastal oleme kogunud kasutajatelt tagasisidet ning eelmisel aastal jõudsime järeldusele, et veebikeskkond vajab värskendamist.
Täiendasime sõnumite ja visuaalse keele juhendeid selliselt, et erinevad kasutajatüübid – valmismaterjalide kasutaja, loovtööde tellija ja nende teostaja – leiaks vajaliku lihtsamini üles. Parandasime oluliselt ka Toolboxi funktsionaalsust: parem tag’ide-põhine otsingusüsteem, selgem materjalide jaotus ja filtrid, automaatteavitused ning lihtsam materjalide jagamine eri osapoolte vahel.
Sotsiaalmeedia kujunduspõhjad
Saime valmis sotsiaalmeedia kujunduspõhjade tööriista Figma keskkonnas ning viisime läbi koolitusi selle kasutamiseks. Loodud tööriist annab Eesti tutvustajatele võimaluse kiirelt luua keskkondade eripärasid arvestavaid sotsiaalmeedia kujundusi. Valikus on nii Facebooki, LinkedIni, Youtube, Twitteri kui Instagrami formaadid.
Materjalid Toolboxis ja kasutajad
Täiendasime Toolboxi uute valdkondlike materjalidega. Puidutööstuse teemasse lisandus fotosid ning video, samuti lisandus fotosid Latitude59 konverentsilt, tööstusest, haridusest ja digikoori sündmusest ning valmisvideod Eesti ärikeskkonnast (saksa keeles), haridusest, loodusest ning e-Eesti Esitluskeskusest.
Veebide külastused
Eesti brändi kasutab üle 20 veebilehe. Eestit tutvustavaid veebilehti külastati kokku üle 9 mln korra, üle 5.9 mln unikaalse kasutaja poolt.
Uued valdkondlikud materjalid
Valmis said sõnumid tippspetsialistide meelitamiseks Eestisse ning turismi teemastrateegiad ning lugu, mis põhineb kontseptsioonil “Visit Estonia. It’s about time.”.
PISA 2018 testide märkimisväärsete tulemuste järel algatati Eesti hariduse tutvustamise projekti “Education Estonia”, mille eesmärgiks on tutvustada Eesti haridussüsteemi ning edtech ettevõtteid.
Eestit tutvustavad tegevused
Eestit tutvustavaid tegevusi toimus erinevate virtuaalsete lahendustena:
- e-Eesti Facebook live’d
- online Startup Demo Day
- digitaalsed messid
- virtuaalsed pressireisid (vaata näidet)
- loodi ‘visit estonia’ tiktok
Viidi läbi ka edukas Puhka Eestis siseturismi kampaania „#eestissearmunud”. Vaata kampaania videot.
Eesti investeerimiskeskkonna tutvustamine täiustus robotitega, mis toetavad klienditeekonda ja tööprotsesse. 2020. aasta lõpuks oli neil kasutusel kolm robotit – Suve juturobot, Emma (elektrooniline multimeedia assistent) ja Eia (elektrooniline investeeringute nõustaja).
Loodi ka HOIA mobiilirakendus, mille abil saab kiiresti teada võimalikust lähikontaktist COVID-19 nakatunuga.
Expo 2020 Eesti paviljoni kontseptsioon
Kuigi Expo 2020 algus lükati 2021. aasta sügisesse, sai 2020. aastal valmis Eesti paviljoni kontseptsioon ja kujundus.
Eesti paviljon tutvustab globaalsel platvormil Eesti digiühiskonna lugu ja näitab maailmale innovaatiliste ja edumeelsete Eesti ettevõtete tooteid ning teenuseid. Külastaja kogeb seal meie kaasaegset elukeskkonda, kus on hea elada, töötada ja äri teha. Eesti lugu maailmanäitusel toetub kolmele märksõnale: digitaalne, nutikas ja jätkusuutlik. Eesti pavilion näitab, kuidas tänapäevaste nutikate lahendustega on võimalik liikuda arengus kiirelt edasi ning kindlustada tulevastele põlvedele toimiv ühiskond ning jätkusuutlik maailm.