Eesti brändi disainisüsteemi pealkirjafont Aino headline on saanud värskenduse. Uus versioon on raskem ja paremini loetav, säilitades samal ajal Ainole omase iseloomu. Uuenduse töötas välja algne autor Anton Koovit
Värske versiooni sai ainult pealkirjafonti (headline). Sisutekstide jaoks kasutusel olevat Aino regular kirjatüüpi uuendus ei puuduta. Kõik Eesti brändi disainisüsteemi kasutajad saavad tänasest alustada uue versiooni kasutamist. Üleminek vanalt uuemale kirjatüübi versioonile toimub Eesti bränditiimi eestvedamisel järk-järgult 2025. aasta jooksul. Olemasolevaid trükiseid ja muid füüsilisi materjale ei ole kohustuslik ümber teha, kuid aktiivselt kasutusel olevates esitlustes ja veebilehtedel palume edaspidi kasutada fondi uut versiooni.
Miks oli vaja uut Aino headline kirjatüüpi?
Aino font sai loodud ja kasutusele võetud 2017. aastal koos Eesti brändi disainisüsteemiga. Vahepeal on brändi kasutus kõvasti kasvanud ja senine versioon ei olnud piisavalt loetav väikese formaadiga ekraanidel ega paistnud hästi välja suurtes mõõtudes, näiteks messiboksidel või välireklaamides. Uus Aino headline on seninest raskem, toob teksti paremini esile, on selgem lugeda, hoides alles meie riigibrändi visuaalse keele eripära.
Kas kõik vanad materjalid tuleb uuele Aino headline fondile üle viia?
Ei pea. Üleminek uuele fondile toimub järk-järgult. Seniseid materjale (nt esitlused, trükised jm) ei ole vaja ümber teha. Veebilehtedel on plaan senine font välja vahetada, seda koordineerib bränditiim jooksvalt järgmiste kuude jooksul. Kõikides uutes materjalides palume aga kasutada juba fondi uut versiooni.
Kust ma uue Aino fondi endale arvutisse saan?
Font on kättesaadav ka avalikult brand.estonia.ee/toolbox lehel. Aino kasutusjuhiseid saad jätkuvalt lugeda Eesti brändi veebilehelt.
Kas sõnamärgid on uue fondiga uuendatud?
Hetkel jätkame olemasolevate sõnamärkide kasutamist. Sõnamärkide uuendamine toimub mõne aja pärast. Teavitame uute sõnamärkide valmimisest eraldi.
Küsimuste korral võta ühendust [email protected].