Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutuse riigiturunduse osakonna juht Kata Varblane rääkis intervjuus Delfi Ärilehele Eesti riigi brändi mõjust majandusele ja julgeolekule. „Kui riigil on hea kuvand, siis meie poole vaadatakse,“ ütleb ta.
Kas riigi turundajate tööl on rahaliselt mõõdetavat tulemus? Näiteks selliselt, et kui palju raha teie töö eelmisel aastal Eestisse välisinvesteeringute või turistide arvu suurenemise kujul tõi?
Hinnanguliselt öeldakse, et umbes 25% sõltub riigi mainest. Inimeste otsuseid mõjutab väga palju eelnev hoiak – kas nad üldse vaatavad Eesti poole, mis mulje on riik jätnud ja milliste teemadega riik seostub.
Viimastel aastatel ei ole Eestil aga kõige paremini läinud – mullu langes ära välisinvesteeringuid, turistide arv ei ole uuesti koroonaeelsele tasemele jõudnud jne. Millisena meid väljaspool nähakse, et meie arvud kehvad on?
Värskelt välja tulnud Global Soft Power Indexis, mis mõõdab 193 riigi mainet, on Eesti alates 2022. aastast teinud väga suure hüppe ülespoole ning see seondub meie rahvusvaheliste suhetega. Oleme praegu palju tugevamalt pildil kui varem, sest meie riigijuhid pääsevad rahvusvahelisse meediasse. Need on suured teemad, mis lõpuks mõjutavad seda, kuidas meie maine liigub.
Loe täispikka intervjuud Ärilehest.