Eduka Eesti IT-ettevõtte Trinidad Wisemani ühe asutajaliikme ja äriarenduse juhi Marko Leppiku sõnul oleks võinud nii mõnigi nende välispartneritega sõlmitud tehingu sõlmimine venida või sootuks tegemata jääda, kui nad poleks kasutanud Eestit tutvustavaid materjale.
Teenusedisaini ja tarkvaraarendusega tegelev ettevõte on Eestist pidanud rääkima nii oma partneritele Singapuris, Afganistanis, Usbekistanis kui ka Bermuda saareriigis, kus tutvustamisel osales ka viimase peaminister. Kuigi ärisuhete loomisel on kahtlemata kõige olulisemaks ettevõtte enda võimekus, kogemused ja väärtuspakkumine, siis Eesti e-riigi edulugu suurendab usaldust kogu siinse IT sektori suhtes.
Afganistanis tarnis Trinidad Wiseman valitsusele Drupalil baseeruva sisuhalduse platvormi ja kujunduse, mida kasutab seal enam kui 180 riigiasutust. Eesmärk oli luua platvorm, mis sobib nii suurtele ministeeriumidele, väiksematele riigiasutustele, pankadele, aga ka koolidele, kus töötavad väga erinevate IT-oskustega inimesed.
Leppiku sõnul on nad potentsiaalsetele partneritele pidanud tutvustama muuhulgas ID-kaardi kontseptsiooni, X-teed, digitaalset identiteeti, e-tervist, ja e-hariduse võimalusi. Kõigi nende teemade kohta on Eesti brändi kodulehel olemas tutvustavad materjalid, mida saab igaüks alla laadida.
Trinidad Wiseman on kasutanud nendest teemadest kõnelemiseks nii valmis presentatsioone kui teinud neile oma täiendusi. Kõige väärtuslikumaks peab ta aga Eestit tutvustavaid videoid. Kvaliteetsed ja selge sõnumiga materjalid aitavad keerulistest asjadest lihtsalt rääkida ning jätavad usaldusväärse ja professionaalse mulje. „Abi on olnud ka presentatsioonidesse kirjutatud kõnepunktidest, mis aitavad konkreetsete faktide ja detailidega ennast kurssi viia,“ lisas Leppik. Nad on kasutanud ka faktilehti, mille abil on olnud mugav leida teemasid ning näitajaid, mis potentsiaalsetele partneritele huvi võiks pakkuda.
Eesti brändi tööriistakastita osutuks Eestit tutvustavate materjalide loomine enamikele ettevõtetele liiga ressursimahukaks nii ajaliselt kui rahaliselt ning nõuaks põhjalikku sisulist uurimustööd ja kvaliteetset visuaalset vormistamist.
Leppik märkis, et viimase viie aasta jooksul on Eesti maine näiteks Singapuris oluliselt kasvanud ning liikunud eemale postsovetliku riigi mainest. „Ma ei kujuta enam ette, et räägiksin meie e-riigi lugu ilma toetavate materjalideta, nende abil on usaldusväärsuse ja veenvuse kasvatamine niivõrd palju kiirem ja lihtsam,“ võttis ta enda kogemuse kokku.
Leia Eestit ja siinseid valdkondi tutvustavad presentatsioonid, videod ja trükised Toolboxist.