07.06.2019 New Yorgis toimunud ÜRO julgeolekunõukogu mittealaliste liikmete valimistel sai Eesti mandaadi olla selle liige aastatel 2020–2021. Kandideerimise kampaania avati pidulikult 2017. aasta suvel New Yorgi Eesti Majas Vabariigi President Kersti Kaljulaidi poolt.
Kampaania visuaalse keele töötas välja Jan Tomson (Eesti Disainimeeskond) koostöös Välisministeeriumi kampaaniatiimiga, lähtudes põhjalikult värskelt loodud Eesti brändi juhistest ning materjalidest. Välisministeeriumis juhtis kampaania brändi- ja visuaaliaprojekti Tiia Nightingale.
Kampaania lähtus kolmest aluspõhimõttest: võrdsus, tõhusus ja empaatiavõime.
Identiteedi loomise märksõnadeks oli lihtsus, sõnumite selgus ning kampaania konservatiivne rahvusvaheline kontekst. Kasutades Eesti brändi juhiseid ning kujunduselemente (Aino kirjatüüp, brändi värvid, graafilised elemendid, e-sõnad, sõnumid jne) on ÜRO kampaania osa Eestit tutvustavate töövahendite tervikust ning ühtlasi ka brändi ametlik pilootprojekt. Järjepidevalt samu sõnumeid ja visuaale kasutades oleme kuluefektiivsemad ning jõuame järjest suurema auditooriumini.
Eesti ÜRO julgeolekunõukogu kampaania brändi- ja visuaalia projektijuht välisministeeriumis Tiia Nightingale räägib tutvustades kampaania sümboolika sünnilugu: „Eesti ÜRO julgeolekunõukogu kampaania brändi ja sümboolika loomine oli väga keeruline protsess, sest see sümboolika peab meeldima 193 riigile! See peab globaalselt arusaadav olema, ega tohi mingil juhul kedagi solvata – ei vormi, värvi ega kujuga, rääkimata sõnumitest. Meie sümboolikaotsingud algasid nagu Eesti märgi otsingud ikka – „vaja oleks ühendada moodne tehnoloogia ja loodus“. Kas see oleks kokku siis: “soe lumi ja moodne loodus?” Jõudsime globaalse sümboolikaotsinguga algul sinipäise jäälinnuni, kuid see tundus New Yorgis ÜRO peakorteri kontekstis siiski veidi liiga õrn. Jätsime jäälinnu Euroopa Liidu eesistumisele ja jätkasime ajurünnakut. Kui said paika e-tähega algavad kampaania põhimärksõnad, siis nendega kujunduslikult mängides sündiski ringikujuline sõnatempel. Turundasime maailmas seda Eesti kvaliteeditemplina, ja see töötas väga hästi, ja töötab ka edaspidi, sest see on ajatu ja positiivne sõnum arusaadavas vormis. Ja Eesti uus bränd ÜRO kampaaniabrändi alusena oli ideaalne, sest on sobivalt õige tunnetusega. Visuaaliakandjate tootmise poolelt oli veidi keerukas alati täpse kampaaniasinise tooni paika saamine, aga meeletu nõudlikkuse ja hea koostööga tublide Eesti tootjatega sai ka see alati paika. Olen neile ja kunstnik Jan Tomsonile tänulik. Mulle väga meeldib Eesti uue brändi põhjamaine kargus, ausust ja puhtust kiirgav nooruslikkus, moodsus ning inimlik soojus, mis on sageli kontrastina edasi antud jahedates puhastes toonides. Saime paljude ÜRO liikmesriikide esindajatelt kohe algusest peale sümboolika puhtavormilisuse ja stiilsuse eest kiita. Usun siiralt, et meie ilus säravsinine bränd oli esteetiliselt ja emotsionaalselt kampaaniale suureks abiks.”
„Kampaaniaga kasvatasime märkimisväärselt Eesti tuntust maailmas. Jätkame saadud kontaktide kasutamist, et tugevdada veelgi digiriigi mainet ning aidata meie ettevõtetel laiendada oma tegevust eelkõige väljaspool Euroopa Liitu,“ ütles välisminister Urmas Reinsalu. Reinsalu rõhutas, et tegemist on ajaloolise sündmusega ja Eesti diplomaatia suurpäevaga. ÜRO julgeolekunõukogu liikmeksolek teeb Eesti maailmakaardil palju suuremaks.
ÜRO liikmena seisab Eesti nende eest, kes võitlevad ebaõigluse ja agressiooni vastu ning püüavad seista oma õiguste eest.
Eesti panustab aktiivselt ÜRO rahuvalvemissioonidesse, aidates kaasa konfliktide lahendamisele ja riikide ülesehitamisele.
Eesti on ka arengu- ja humanitaarabi andjaks. Soovime seista vaesuse vähendamise eest ja edendada kestlikku arengut ning võidelda kliimamuutuste vastu.
Eesti alustab tööd ÜRO Julgeolekunõukogus 2020. aastal ning liikmeperioodi jooksul jätkatakse juba loodud identiteedi kasutamist. Välisministeerium ning Eesti brändi kujundusmeeskond jätkab koostööd.
Allikas: Välisministeerium, EAS