Nation Brands Indexi uuring näitab Eesti madalat rahvusvahelist tuntust, kuid märkmimisväärset mainekasvu viimase 15 aasta jooksul, ennekõike riigivalitsemist puudutavates teemades. Riigiturunduse osakond tutvustas detsembris toimunud Brand Estonia Meetupil koos uuringu autori Simon Anholtiga värskelt valminud maineuuringu tulemusi ning Eesti brändi aastaraportit arvamusliidritele ning riigi ja ettevõtete turundajatele.
Kahekümnes riigis Eesti mainet mõõtnud Nation Brands Indexi andmeil tajutakse Eestit kõige enam riigina, mis austab inimõigusi, tegutseb vastutustundlikult rahu ja julgeoleku tagamisel ning kaitseb keskkonda. 2009. aastaga võrreldes on Eesti maine teinud suure hüppe tõustes 42. kohalt 35.-le. Suurimat hüpet näeme Eesti tööjõudu ja talenti mõõtnud teemades ning investeeringute valdkonnas. Seal tõusis Eesti maine nii antud hinnangute kui ka 50 mõõdetud riigi järjestuses vastavalt 10 ja 7 koha võrra.
Uuringu autori ja riikide mainet enam kui 20 aastat uurinud Simon Anholti sõnul kujundavad inimeste arvamust riigist turunduskampaaniate asemel teod, mis ilmestavad riigi väärtusruumi ja poliitikat. Ta lisas, et riikide maine muutub aasta-aastalt pigem marginaalselt ning muutusi veavad pigem üleilmsed muutused inimeste meelestatuses.
Tänavuse uuringu tulemuste põhjal on Anholti sõnul Eestil palju, mille üle uhkust tunda. “Inimesi ei huvita mida sa enda riigi kohta räägids, vaid see, mida sul on maailmale pakkuda. Soovitud kuvand tuleb välja teenida läbi maailmale korda minevate tähenduslike tegude,” rääkis Anholt. Märkimisväärne positiivne nihe inimeste arvamuses Eesti riigijuhtimise kvaliteedi aga Eesti inimeste kohta on tõestus sellest.
Eestil on uuringu järgi madal rahvusvaheline tuntus, mis pärsib meie kasuks otsustamist investeerimis-, õpi-, töö- ja reisisihtkohana. Ligikaudu neljandik üle maailma uuringus osalenud 18–27-aastastest ei ole Eestist kuulnud. Vanuse kasvades nende osakaal väheneb, kuid ka vanemate seas piirdub tuntus sageli vaid riiginime teadmisega. Eestiga enda hinnagul väga kursis olevaid inimesi on enim 28–47-aastaste kõrgema sissetulekuga inimeste seas.
Nation Brands Index mõõdab riikide tuntust ja mainet alates 2005. aastast valdkondades nagu riigivalitsemine, eksport, turism, investeeringud, kultuur ja inimesed. 2024. aasta uuring mõõtis 50 riigi mainet läbi esindusliku valimi 20 riigist üle maailma. Uuringu autor ja eestvedaja on Simon Anholt.