Nii sise- kui ka välisriiklikult lähtub välisministeerium põhifunktsioone täites visuaalses kommunikatsioonis valitsusasutuste ühtsest visuaalsest identiteedist. On kokku lepitud, et olulistel infokandjatel kasutatakse alati riigisümbolit – riigivappi.
Ühtsema kuvandi loomiseks kasutab välisministeerium väljaspool Eestit teistel infokandjatel (kontoritarbed, meediasuhtlus, trükised ja meened) ning kampaaniates (nt ÜRO Julgeolekunõukogu liikmelisus aastatel 2020-2021) ka Eesti brändi kujunduspõhimõtetteid. Nendel infokandjatel võib kasutada riigivapiga või kolme lõviga logo.
Välisministeeriumi visuaalne kommunikatsioon:
- väljendab innovaatilise ja nutika e-riigi kuvandit (e-Eesti)
- väljendab riigi väärikust ja on esinduslik
- väljendab välisministeeriumi tegevusi
- arvestab sihtriikide erineva religiooni- ja kultuuritaustaga
- meenete puhul esindab eesti disaini ja on eelistatult toodetud Eestis, lähtub kestliku arengu põhimõtetest, on hõlpsasti transporditav (nt saab lennukisse kaasa võtta), ei tohi kiiresti ületada tähtaega ega rikneda ning neil on Eestit tutvustav roll